5-belief-change-techniques
5 تکنیک تغییر باور
2 مرداد 1400
Abundance-of-belief
باور فراوانی چیست ؟
4 مرداد 1400
Elon-Musk-Beliefs

باور های ایلان ماسک این ابر انسان خارق العاده

همه ما وقتی میخواهیم زندگی خوب و موفق داشته باشیم اولین کاری که می کنیم این است که دنبال الگوهای موفق و پیشرفت می رویم تا مسیر زندگی آنها را دنبال کنیم و ما هم به موفقیت و پیشرفت دست پیدا کنیم . وقتی از نوآوری و خلاقیت صحبت به میان می آید اولین نامی که در ذهن ما جای می گیرد نام ایلان ماسک است نام ایلان ماسک همیشه با موفقیت ، خلاقیت و نوآوری گره خورده است .نمیدانم چگونه می توان این ابر انسان خارق العاده را که موسس بزرگترین کمپانی های دنیا بوده معرفی کرد؟

ایلان ماسک کیست؟

elon-musk

این اَبر انسان خارق العاده در سال 1971 در افریقای جنوبی از پدری افریقایی و مادری کانادیی متولد شد . علاقه شدید او به کارآفرینی و خلق محصول باعث شد تا از سن 10 سالگی شروع به کار با کامپیوتر کند . و با کامپیوتری که در خانه داشتند اولین بازی کامپیوتری خود را در سن 12 سالگی ساخت . این بازی جذاب بلسترنام داشت.و آن را به قیمت 500 دلار به مجله PC and Office Technology فروخت.

او از همان کودکی رویای رفتن به امریکا و زندگی در این کشور را داشت.

سپس در سن 18 سالگی به کانادا سفر کرد تا در کنار اقوام مادری اش به تحصیل ادامه دهد. و مدتی بعد بورسیه گرفت و به دانشگاه پنسیلوانیا در امریکا رفت . در دانشگاه پنسیلوانیا دو مدرک لیسانس در رشته های فیزیک و کسب و کار گرفت . و بعد از آن برای گرفتن مدرک دکترای فیزیک انرژی راهی دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا شد . ولی دورز بیشترآنجا نماند و انصراف داد و وارد دنیای کار آفرینی شد .

در طول مسیر شرکت های زیادی را راه اندازی کرد که گاهی با موفقیت و گاهی با شکست روبرو شدند. زمانی که در شرکت اسپیس ایکس در تلاش برای پرتاب موشک بود تمام دار و ندارش را هزینه کرده بود. و به گفته خودش اگر این موشک که برای بار چهارم به هوا پرتاب میشد . به مشکل میخورد دیگر سرمایه و منابع کافی برای پرتاب موشک پنجم را نداشت.حتی به جایی رسیده بود که بدهی ها و هزینه های معمولی زندگی اش را قرض میکرد. وگذران زندگی میکرد اما دست از ریسک کردن برنداشت و در نهایت موفق شد . آیلان دلسرد نشد با پشتکار طلایی و بی نظیر خود به راهش ادامه داد .

ایلان ماسک شرکتها و سرمایه گذاری های بسیار زیادی دارد که معروفترین آنها : پی پال ، تسلا موتورز و اسپیس ایکس هستند.

تا می توانید یاد بگیرید

learning

اگر ما همیشه در حال آموختن باشیم پس همیشه هم در حال رشد خواهیم بود . زمانی که احساس کنیم همه چیز را می دانیم . زمانی که احساس کنیم به درجه ای از استادی رسیدیم که احتیاجی به یادگیری نداریم آن موقع است سقوط ما اتفاق می افتد . هر وقت دست از یادگیری بکشیم رشد ما نیز متوقف می شود اگر دست از یاد گیری بکشیم همانجا که هستیم می مانیم . مدرسه و دانشگاه تمام می شود اما خودآموزی و یادگیری هیچوقت تمام نمی شود . ایلان ماسک در دوران کودکی خود تمام دانشنامه انگلستان را خوانده است و زمانی که بزرگتر شده بر این یادگیری ادامه داده است و هنوز هم هر روز بر میزان یادگیری خود می افزاید.

اول کیفیت بعد تبلیغات کنید

Quality

خیلی ها هستند که یک محصول بی کیفیت و به درد نخور تولید می کنند و آنقدر هزینه تبلیغات می کنند تا این محصول را به فروش برسانند در صورتی که که اگر روی کیفیت محصولشان وقت می گذاشتند زودتر از این ها نتیجه می گرفتند . ایلان ماسک هر گز سرمایه های خود را صرف تبلیغات گرانقیمت نمی کند و بر این باور است که آیا این کاری که من انجام میدهم محصول بهتری یا خدمات بهتری را نتیجه خواهد داد . اگر نه محصول را تغییر می دهم و محصول با کیفیت تری میسازم که همه رضایت داشته باشند . اگر بر کیفیت تمرکز داشته باشید محصول تان خود برای شما تبلیغ خواهد کرد و یا حتی با تبلیغات اندک نتیجه های عالی به دست خواهید آورد و بازارهای زیادی را به دست خواهید آورد. و بعد از آن موفقیت نصیب شما می شود .

اگر میتوانید ریسک کنید

Risk

بهترین زمان برای شروع کار و تبدیل شدن به یک کارآفرین زمانی هست که شما جوان هستید و تا می توانید در جوانی ریسک کنید قبل از آنکه مشکلات زندگی دست و پای شما را ببندد با گذشت زمان همان گونه که سن و سال شما افزایش می یابد تعهد شما نسبت به خانواده و کسب و کارتان نیز افزایش پیدا می کند بنابر این تا زمانی که جوان هستید یا هنوز قدرت جوانی دارید و می توانید ریس کنید و شجاعانه این کار را انجام دهید مطمئن باشید که از این کار پشیمان نخواهید شد .

شب ها تا دیر وقت کار کنید

elon-musk-hard-work

اخلاق کاری ایلان ماسک در بین کار آفرینان مشهور است آیلان ماسک میگوید برای اینکه کاری که دیگران در یک سال انجام میدهند . را در 4 ماه به اتمام برسانیم مجبوریم درهفته 80 الی 100 ساعت کار کنیم منظورم این نیست که شما هم همین کار را انجام دهید اما حداقل هر وقت خسته شدید و خواستید تسلیم بشید ایلان ماسک را به خاطر آورید.

به جای شکایت کردن خلاق باشید

elon-musk1

ایلان ماسک هرگز از بد بودن دنیا شکایت نمیکنه و دنیا رو تغییر میده ایلان ماسک بجای اینکه مثل همه بیاد و از ترافیک شکایت کنه و مشکلات ترافیک رو خیلی پررنگ کنه تصمیم گرفت مشکل رو از ریشه حل کنه و شرکتی راه اندازی کرد به نام The Boring Company و شروع به حفر تونل کرد و مسیری که با احتساب ترافیک حدود 45 دقیقه طول میکشد را فقط به 5 دقیقه کاهش داده است.

مشتریان شما خانواده شما هستند

Customers

بهترین شرکت های جهان شرکت هایی هستند که مشتریان خود را مثل خانواده خود دوست دارند همان کمپانی های بزرگی که کلی مشتری وفادار دارند و تا محصولی تولید می کنند صف انبوهی از مشتریان وفادار خود دارند که حاضرند محصول آنها را خریداری کنند . ایلان ماسک همیشه در توییتر خود از مشتریانش تشکر و قدر دانی می کند و به آنها حس خوب انتقال می دهد شاید به نظر شما این کار کوچکی باشد اما توجه خریداران را جلب می کند.

تو برنامه ریزی برای موفقیت آماده شکست هم باشید

elon-musk2

هیچ وقت هیچ راه صد در صدی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد حتی خود ایلان ماسک هم نمی داند که در آینده شرکت هایش چه سرنوشتی خواهند داشت . اما همیشه ایلان ماسک می گوید اگر چیزی به اندازه کافی برای شما مهم است پس حتما باید برای آن تلاش کنید حتی اگر نتیجه اش شکست موقتی باشد . اگر واقعا به چیزی اهمیت می دهید باید هر کاری می توانید انجام دهید تا به رویای خود برسید . و البته همیشه برای شکست آماده باشید و آمادگی های لازم را داشته باشید تا اگر کاری و برنامه ای مطابق با میل شما پیش نرفت شما بهم نریزید و بتوانید آن را مدیریت کنید و اصلاح مسیر کنید .

دنباله رو نباشید خودتان روند ایجاد کنید

elon-musk-3

به جای اینکه دنباله روی روش دیگران باشید سعی کنید خودتان یک روند تازه ایجاد کنید همیشه سعی کنید طرز فکرتان مثل یک رهبر باشد. ایلان ماسک می گوید در هر کسب و کاری که هستید اگر کار آفرین بزرگ و صاحب چندین شرکت و یا کارآفرینی کوچک و محلی هستید همیشه سعی کنید خلاق و سازنده روند جدید باشید . موفق ترین کمپانی ها همان هایی هستند که بر دانش های جدید تمر کز کردند . همین کمپانی تسلا موتورز که یکی از شرکت های ایلان ماسک است با وجود ابر قدرت های خودرو سازی جهان مثل بنز و فورد و جنرال موتورز که نزدیک به صد سال قدمت دارند می بینیم که یک کمپانی تازه کار توانسته خودرویی برقی تولید کند با سرعت و امکانات بی نظیر . تمام این ها به خاطر متفاوت فکر کردن ایلان ماسک است.

باز خورد بگیرید و بهتر شوید

Feedback

ایلان ماسک توضیح می دهد بسیار مهم است که ما همیشه در مورد کاری که انجام می دهیم و پروژه ای که در دست اجرا داریم بازخورد بگیریم . ما باید در طول مسیر به افرادی متخصص دسترسی داشته باشیم که در باره آنچه که داریم انجام میدهیم و چگونه بهتر انجام دادن آن به ما بازخورد بدهند . بازخورد گرفتن باعث می شود که افرادی متفاوت که مسایل را از زوایای دیگری می بینند به ما هم گوشزد کنند و ما گاهی اوقات یک مسیر را اشتباه پیش نرویم و بعدا ببینیم که می توانستیم با سرمایه ای کمتر و صرف زمانی کمتر نتیجه به مراتب بهتری را کسب کنیم .

چیزی به جهان اضافه کنید

elon-musk-4

تا میتوانید در تلاش باشید که جهان را جای بهتری برای زندگی کردن کنید فقط به فکر خودتان نباشید . فقط به دنبال ثروتمند شدن خودتان نباشید . اگر کاری را که انجام می دهید با نیت خیر باشد قطعا ختم به خیر هم خواهد شد خیلی از پروژه هایی که ایلان ماسک راه اندازی کرده است جهت خیر رساندن به بشریت و ایجاد زندگی راحت است او اگر فقط به دنبال کسب ثروت بود با همان کمپانی پی پال میتوانست خودش را بازنشسته کند اما همه میدانند که ایلان ماسک همیشه دنبال راهی برای بهتر شدن زندگی بشریت بوده و هست و همیشه میخواسته چیزی به جهان اضافه کند اگر شما دنبال خدمت به جهان باشید جهان نیز همه چیز به شما خواهد داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود