Elon-Musk-Beliefs
باور های ایلان ماسک این ابر انسان خارق العاده
3 مرداد 1400
Jewish-beliefs
باورهای ثروت ساز یهودیان
5 مرداد 1400
Abundance-of-belief

باور فراوانی چیست؟

باور فراوانی چیست؟

ثروتمندان هرگز به مقدار کم رضایت نمی دهند افراد ثروتمند وقتی معنی حقیقی ثروت و فراوانی را درک می کنند و وقتی می بینند که یک انسان تا کجاها می تواند پیش برود و وقتی وارد جمع ثروتمندان می شوند تصمیم می گیرند هر روز به سمت بیشتر و به سمت بهتر شدن قدم بردارند و به جای قانع بودن و بسنده کردن به شرایط دلخواه روز به روز جاه طلبانه پیشرفت می کنند .

در واقع همیشه خواسته های آنها جلو تر از داشته های آنها است و این خیلی خوب است و این باعث پیشرفت جهان می شود اما فقیران بر این موضوع باور دارند که نمی توانند به مقدار زیاد داشته باشند و همیشه باور کمبود دارند و به یک مقدار کم و به یک زندگی ساده بسنده می کنند و هرگز به این فکر نمی کنند که می شود بهتر از این هم زندگی کرد و باوری که ما باید بسازیم این است : من ایمان دارم که می توانم به مقدار زیاد ثروت داشته باشم

فرصت برای ثروتمند شدن بی نهایت است

فرصت برای ثروتمند شدن بی نهایت است

خداوند حاکم جهان است و ثروت خداوند بی انتهاست

خداوند حاکم جهان است و ثروت خداوند بی انتهاست

دوست خوبم ما در جهانی زندگی می کنیم که خداوند حاکم آن جهان است و خداوند بی نهایت ثروتمند است ، بی نهایت قدرتمند است و بی نهایت بخشنده است و نعمت های خداوند انتهایی برایش وجود ندارد . شاید با یک مثال و یک تصور مفهوم حقیقی وجود فراوانی و ثروت را در جهان بیشتر درک کنید .جهانی که ما در آن زندگی می کنیم بی نهایت ثروتمند است بی نهایت حتی بیشتر از آنچه که تصور می کنید . جهان را این طور تصور کنید که یک زمین بی نهایت پهناور است که ابتدا و انتهایی برای آن وجود ندارد و بالای ای زمین یک آسمان است بی نهایت پهناور که انتهایی برایش وجود ندارد و ابرهایی دارد بی نهایت باران زا که همیشه باران را وارد این سرزمین می کنند و هرگز این باران ها قطع نمی شود و تمام نمی شود و هیچ روزی نیست که باران نبارد .

این زمین پهناور که تصور کردید نشانگر موج زندگی ماست و این باران که تصور کردید نشانگر نعمت و ثروت خداوند است و هر آدمی که در این زمین پهناور و زیر این باران قرار دارد با خودش ظرفی به همراه دارد تا از این باران بهره بگیرد این ظرف همان باور های ما هستند که با همدیگر تفاوت دارند هر کسی به اندازه ظرفش از باران بهره خواهد برد کسی که ظرف بزرگ تری دارد و باور های فراوانی در وجودش بیشتر قرار دارند بیشتر از این باران نعمت و ثروت الهی بهره می برد و هر کسی که ظرف کوچک تری دارد و باور های کوچک و محدودی دارد از این باران نعمت و ثروت الهی بهره کمتری خواهد برد .

ثروت و نعمت بیش از نیاز تمام مردم جهان است و بیشتر میشود

ثروت و نعمت بیش از نیاز تمام مردم جهان است و بیشتر میشود

در همین زمان که همه گمان می کردند نفت و بنزین و منابع نفتی رو به پایان است بشر به انرژی خوردشیدی دست پیدا کرد و ایلان ماسک خودروهای برقی تولید کرد و با همکاری شرکت گوگل پروژه ای را راه اندازی کرده است که بر روی سقف خانه ها پنل های خورشیدی نصب می کنند و انرژی مورد نیاز برق خانه ها را از خورشید تامین می کنند . درست در همین زمان که همه گمان می کنند آب در حال کمبود است و مشکل کمبود آب آشامیدنی وجود دارد شخصی به نام مایکل پریچارد در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه آکسفورد انگلستان اعلام کرد که دستگاهی اختراع کرده است که می تواند هر آبی را به آب آشامیدنی تبدیل کند.

هر چقدر بیشتر باور داشته باشیم که نعمت و ثروت در جهان بیشتر است . از این باران الهی بیشتر بهره خواهیم برد و نعمت بیشتری وارد زندگی ما خواهد شد و یادمون باشه که به اندازه باور های ما نسبت به فراوانی نعمت و ثروت وارد زندگی ما خواهد شد یعنی ما به هر اندازه که باور داشته باشیم که نعمت و ثروت در جهان وجود دارد به همان اندازه نیز نعمت و ثروت وارد زندگی ما خواهد شد . بعضی از افراد که ذهن فقیری دارند با وجود این که باران نعمت و ثروت در جهان بی نهایت می بارد اما این افراد با باور های محدود شان ظرف کوچک تری برای خود انتخاب کرده اند و به همان مقدار کم از این باران نعمت و ثروت بهره می برند.

این افراد این باران نعمت و ثروت را دریافت نمی کنند نه به این دلیل که باران وجود ندارد نه به این دلیل که نعمت و ثروت وجود ندارد نه به این دلیل که خداوند وجود ندارد نه به این دلیل که نعمت ها کم است تنها به این دلیل که آنها ظرف باورهایشان کوچک است و به مقدار خیلی کمی از این نعمت را دریافت می کنند و همیشه بر این باور اند که نعمت و ثروت وجود ندارد که این یک باور کاملا اشتباه است . در صورتی که نعمت وجود دارد ، ثروت وجود دارد باران رحمت و نعمت و ثروت خداوند همواره در حال بارش است و جهان بی نهایت پهناور است و بی نهایت ثروتمند است و باران نعمت و ثروت خداوند هر روز بیشتر و بیشتر می شود و همواره با شدت هر چه تمام تر در حال بارش است .

این ثروت خداوند است که بی انتهاست . این ها نعمت های خداوند غنی و حمید است که بی انتهاست اما هر کس فقط به اندازه باور هایش می تواند از این نعمت الهی دریافت کند نه کمتر و نه بیشتر . ابتدا و انتهایی برای باور های انسان نمی توان متصور شد باور های ما می تواند بی نهایت بزرگ و نا محدود و فراوانی طلب باشد یا بی نهایت کوچک و محدود کمبود طلب باشد . و این کاملا به باورهای م بستگی دارد و ما در جهان افرادی را می بینیم که از صفر به ثروت های بی نهایت دست یافته اند و در بهترین شرایط و از تمام جنبه های زندگی استفاده می کنند و افرادی را می بینیم که در فقر و فلاکت و بدبختی زندگی می کنند.

باور های ما شبیه باور های والدین مان است

باور های ما شبیه باور های والدین مان است

باور های هر کسی خیلی شبیه باور های والدینش است یعنی اگر والدینش باور های محدود کننده ای داشته اند احتمالا آن فرد هم دارای باور های محدودی است . خیلی از ما ها در مورد مسائل مالی خیلی شبیه به پدر و مادرمان عمل می کنیم . اگر کسی باور به فراوانی دارد به این دلیل است که والدینش باور به فراوانی دارند و اگر کسی باور به کمبود دارد به این دلیل است که والدینش باور به کمبود دارند چون بسیاری از باور های همان باور های والدین ما هست چون ما با آنها زندگی کرده ایم و بزرگ شده ایم و بیشتر مواقع اولین بار از آنها الگو گرفته ایم.

 

تغییر باورها یک شبه اتفاق نمی افتد

تغییر باورها یک شبه اتفاق نمی افتد

اگر تصمیم به تغییر باورهایمان داشته باشیم و بخواهیم که باور هایمان را تغییر دهیم این کار امکان پذیر است اما نکته مهم دیگر این است که اگر ما باور های محدود و کوچکی داریم نمیشود اتفاقی و همین طوری خیلی سریع باور هایمان را بزرگ کنیم و این کار یک شبه اتفاق نمی افتد و این کار زمان می برد گاهی اوقات تغییر باور ها شاید از کوه کندن هم سخت تر باشند باور هایی که سالهای سال در ذهن ما تکرار شده اند باورهایی که مثل سیمان سفت به مغز ما چسبیده اند . ما انسانها معمولا به یک درجه بالاتر و یک درجه پایین تر از باورهای خودمان دسترسی داریم ولی خوشبختانه می توانیم با آموختن و ساختن باور های مثبت و کار کردن بر روی خود خیلی سریع باور های فراوانی را در خودمان ایجاد کنیم و کانالهای دریافت نعمت و ثروت را به روی خود باز کنیم.

کسی که ثروتش را از دست داده دوباره می تواند ثروتمند شود

کسی که ثروتش را از دست داده دوباره می تواند ثروتمند شود

کسی که باور هایش ثروتمند باشد پولش را به هر طریقی از دست بدهد دوباره می تواند ثروتمند شود چون باور دارد که نعمت و ثروت وجود دارد و خداوند بی نهایت ثروتمند است و باران رحمت و نعمت و ثروت الهی همیشه در حال بارش است فقط خودش بی احتیاطی کرده که سرمایه اش را از دست داده است و چون باران نعمت خداوند در حال بارش است خیلی راحت می تواند دوباره ثروتمند شود کافی است که در مسیر این نعمت و ثروت قرار بگیرد چون باورش این است که نعمت هست ، ثروت هست و منم هستم دوباره شروع می کنم و حتی بیشتر از قبل ثروتمند می شوم.

اما افراد فقیر وقتی سرمایه خود را از دست می دهند گمان می کنند که دیگر کار تمام است و دیگر به انتها رسیده اند و هرگز نمی توانند دوباره ثروتمند شوند و فقط غصه می خورند که دیگر نمی توانند ثروت و نعمت بدست بیاورند و حتی تلاشی هم نمی کنند و مدام فقیر و فقیر تر می شوند و این بخاطر باور های محدود شان است .در صورتی که یک فرد با باورهای ثروتمند حتی اگر بارها شکست بخورد دوباره از صفر شروع می کند و زندگی از دست رفته اش را بهتر و محکم تر از قبل می سازد چون بر این باور است که جهان جهان فراوانی است و خداوند خداوند فراوانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود