Change-Negative-Beliefs
6 قدم ساده برای تغییر باورهای منفی
11 تیر 1400
The-power-of-belief1
قدرت باور
13 تیر 1400
Change-of-belief-in-60-seconds

تغییر باور در 60 ثانیه دروغ یا واقعیت !

Change-of-belief-in-60-seconds1

به نظر شما تغییر باورهای ما و گرفتن نتایج عالی اونم فقط توی 60 ثانیه امکان داره ؟

فکر می کنم اگر از کسی که هیچ چیزی از قوانین جهان هستی هم نمیدونه این سوال رو بپرسی جوابش منفیه .

ادعای تغییر باور اونم تو 60 ثانیه اونقدر غیر منطقی هستش حتی هر آدمی که منطقی ضعیف داره هم خیلی راحت متوجه درست نبودنش میشه .

به نظر من اینکه توقع داشته باشیم باورهای ما توی 60 ثانیه تغییر کنند . شبیه داستان اینه که بخواهیم راه 100 ساله رو توی یک شب بریم ، مثل یک شبه ثروتمند شدن ، به نظر من به این طرز فکر و این مدل نگرش نمیشه فکر کرد چه بسا که بخواهیم باورش هم بکنیم.

اگه قرار بود توی 60 ثانیه باورهای ما تغییر کنه که تا حالا همه مون تغییر کرده بودیم . شاید بشه احساسات رو سریع تغییر داد ، مثلا توی یک لحظه حال خوب رو به حال بد ، ویا حال نامناسب  رو به حال عالی تغییر بدیم ، شاید بتونیم توی یک لحظه احساس بدمون رو عالی کنیم ، و یا احساس خوبمون رو خراب کنیم ، اما در مورد تغییر باورها این موضوع به سادگی و به این سرعت امکان پذیر نیست و تغییر باورها کلاً بحث خاص خودش رو می طلبه و یه مسئله جداست .

باورهای ما 60 ثانیه ای به وجود نیومدن که حالا بخوایم 60 ثانیه ای اونها رو تغییر بدیم .

باور چیست ؟

What-is-belief02

باور ما همان فکر تکرار شونده ای است که در مغز ما خیلی زیاد تکرار شده فکری که به راه های متفاوت در ما تکرار شده است .فکری که به واسطه خانواده ، دوستان ، فرهنگ و رسانه ها به تعداد زیاد در ذهن ما تکرار شده است . و ما با دیدن و خواندن و یا شنیدن آنها را دریافت کرده و پذیرفته ایم. و بی اطلاع از صحیح و اشتباه بودنشان آنها را باور کرده ایم .

 باورها افکاری هستند که پیوسته به روش های مختلف مانند دیدن ، شنیدن ، خواندن و تکرار افکار در مغز ما ساخته شده است . و با فکر کردن به آن پیوسته قدرتمند تر شده است .

حقیقت این است که به هر مطلبی که فکر کنیم در زندگی ما قوی تر میشود. حالا می خواهد مثبت باشد یا منفی ، مناسب یا نا مناسب ، به هر موضوعی که فکر کنیم .مانند این است که یک کارت دعوت برای آن ارسال کرده ایم و به زودی آن را در زندگی مان می بینیم . اگر به مثبت ها فکر کنیم. و به افکار زیبا در حقیقت کارت دعوتی برای خوبی ها فرستاده ایم . و آنها را نزد خودمان دعوت کرده ایم و اگر به منفی ها فکر کنیم خودمان را با یک نگرش منفی درگیر کرده ایم . و دیگر نباید ناراحت باشیم و غر بزنیم که چرا در زندگی من اتفاقات منفی رخ می دهد .

فرایند ساختن باورها چگونه است

Believe how it is made

باورهایی که به مرور زمان و با گذشت سالها در ما به وجود آمدند و با تکرار و تکرار تقویت شدند و مثل سیمان سفت به مغز ما چسبیده اند ، الان ممکن نیست که تو یک لحظه بشه عوض بشند باید برای تغییر باورهامون هم تمرین کنیم و هم وقت بگذاریم تا این قضیه ای که به مرور زمان اتفاق افتاده و تکاملش رو طی کرده به مرور زمان هم تغییر کنه ، مثلا باوری که تو چند سال به وجود اومده رو میشه با تمرین و تکرار خوب توی چند هفته و چند ماه از بین برد ولی اینکه آنی و لحظه ای بشه باور رو تغییر داد یه چیز دروغ هستش ، البته بعضی ها ادعا کردند که این کار رو انجام میدهند که به نظر من اونها احساس رو تغییر میدهند و نه باور رو ، چون همون جور که پروسه به وجود آمدن باورها با تکامل همراه بوده ، تغییر باورها هم با تکامل همراه خواهد بود.

پس به هنگام فکر کردن و حرف زدن خیلی باید دقت کنیم. چون تک تک افکار ما و کلمات ما دارای انرژی هستند. و ما می توانیم با افکار و کلمات مثبت خودمان اتفاقات مثبت و شرایط عالی را به زندگی مان دعوت کنیم. و با افکار و باور های منفی شرایط منفی و ناخواسته ای را در زندگی خود به وجود بیاوریم . بنابر این بسیار مهم است که ما در هر لحظه ای که داریم فکر می کنیم . آیا داریم به خواسته هایمان فکر می کنیم یا به ناخواسته هایمان ، به هر کدام که بیاندیشیم .به همان قدرت داده ایم و همان را در زندگی خود دعوت کرده ایم .

قانون همیشه قانون است

The-law-is-the-law

واقعیت این است که جهان هستی بر مبنای قوانین تغییر ناپذیر بنا شده است و در این جهان هر چیزی یک قانون است و قانون همیشه یک قانون باقی می ماند و قانون هیچوقت اشتباه نمی کند ، در جهانی که همی چیزش قانونه و تمام هستی رو قوانین کیهانی اداره می کنه ،هیچ وقت طبق قانون هیچ اتفاقی یه دفعه ای نمی افته و ما همچین قانونی نداریم ، در این جهانی که ما زندگی می کنیم ، همیشه تمام بود و نبود هستی بر اساس قانون تکامل به وجود آمده است .

مگه خود ما یه دفعه به دنیا اومدیم ، همین به دنیا اومدن ما 9 ماه طول کشیده تا دوران تکاملش طی بشه ، یا مگه ما یه دفعه ای به این بزرگی شدیم ، دوران ها گذروندیم ، دبستان رفتیم ، راهنمایی رفتیم ، دبیرستان رفتیم ، دانشگاه رفتیم ، کار کردیم ، و از کلی مراحل توی زندگی مون عبور کردیم تا به آدمی که الان هستیم تبدیل شدیم ، این همه دانش و تجربه که ما داریم یکدفعه ای به ما الهام نشده و یک دفعه ای ما از اون نوزاد به این آدم تبدیل نشدیم. پس هیچوقت قابل باور نیست ، باورهایی که از زمان تولد و رشد کردن ما با ما گره خوردند باورهایی که با بزرگ شدن ما بزرگ شدند ، با قوی شدن ما قوی شدند و تبدیل به دوست همراه ما شدند خیلی راحت اونم فقط توی 60 ثانیه تغییر پیدا کنند .

معلومه که تغییر باورها عزم و اراده خودش رو می طلبه و باید روشون زمان بگذاریم ، و همش به ما بستگی داره به اینکه ما چقدر همت داریم و چقدر برای تغییر باورهامون تلاش می کنیم وموضوع مهم اینه که ما چقدر مشتاق هستیم باورهامون رو تغییر بدیم ، و تو چه خانواده ای و با چه باورهایی بزرگ شدیم ، و حالا که تصمیم می گیریم باورهامون رو تغییر بدیم باید همیشه روی این باورهای جدید مون کار کنیم تا تو این مرحله بمونیم وگرنه اگه کوتاهی کنیم و باورهایی که ساختیم رو رها کنیم دوباره باورهای به درد نخور قبلی مثل علف هرز سرو کله شون پیدا میشه و تمام دنیای جدیدی که واسه خودمون ساختیم رو خراب می کنند . و این مراقبت از خودمون مسئله ایه که ما باید روی این مسئله تا پای مرگ کار کنیم اگر که می خواهیم که نتایجی که ساختیم ماندگار و پایدار باشند.

قانون تکامل

The-law-of-evolution

ما انسان ها نتیجه تکامل هستیم . ما با تکامل ساخته شده ایم . تکامل در یک به یک سلول های وجودی ما وجود دارد.

اگر دیدی به طبیعت بیاندازیم .

 اگر رشد یک دانه را بنگریم .

 اگر مرحله به مرحله یادگیری یک زبان جدید را ببینیم .

 اگر فرایند زبان باز کردن یک کودک و حرف زدنش را نظاره کنیم .

اگر روند آموختن سواد خودمان را به یاد بیاوریم .

خواهیم فهمید که تغییر باورها چیزی نیست که مثلا کنترل تلویزیون را برداریم و به سادگی عوض کردن یک شبکه یک باور را تغییر دهیم آن هام فقط در 60 ثانیه ، هر انسانی که به اینها فکر کند به ادعای تغییر باورها در 60 ثانیه خواهد خندید .

هر چقدر درک ما از قوانین جهان هستی بیشتر و بیشتر باشد ، و هر چقدر بهتر این موضوع را و نحوه عملکرد جهان را خوب بشناسیم ، خیلی کمتر دچار ترس و طمع می شویم و یا گیر کسانی می افتیم که قصد سود جویی از این چیزها را دارند.

وعده هایی جهت رسیدن سریع به موفقیت های بالا بسیار جذاب است ، و به همین علت این مدل وعده ها همیشه انسان های بسیاری را گول می زند . چون تا زمانی که انسانها می ترسند ، طمع می ورزند و روی باور کمبودشان تمرکز دارند ، تا زمانی که انسان ها نسبت به قوانین تغییر ناپذیر جهان هستی و نحوه عملکرد این جهان اطلاعات و آگاهی ندارند ، سود جویان با این مدل ترفندها همچنان از مردم سوء استفاده خواهند کرد . اما زمانی که درک ما انسان ها از قوانین جهانی قوی تر باشد ، بسیاری از مشکلات را ریشه ای حل می کنیم ، به همین علت است که انسان های ثروت مند و آگاه ، یعنی آنهایی که قوانین را شناخته اند ، هیچوقت قربانی این سود جویی ها نمی شوند ، چون آنها می دانند که داستانی به نام یک شبه ثروتمند شدن یا یک شبه تغییر باور دادن جایی در قوانین جهانی ندارد.

کسی که ادعا می کند باورها را در 60 ثانیه تغییر می دهد احتمالاً شاید تا به امروز ندانسته باور چیست و چگونه ساخته می شود. به احتمال زیاد چیزی درباره اینکه چگونه باورهای ما فرکانس را به جهان هستی ارسال می کنند و جهان هستی چگونه اساس آن فرکانس را در زندگی ما به وجود می آورد چیزی نمی دانند . شخصی که همچین ادعایی می کند به نظر من حرف می زند ، حرف زدن که کاری ندارد مهم نتایجی است که وجود می آید وگرنه هر کسی می تواند هر حرفی که دوست دارد را بر زبان بیاورد ، ولی باید در نتیجه دید که آیا این شخص چه کاری صورت داده است ، آیا توانسته نتیجه ای قابل نشان دادن به وجود بیاورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود