9-Beliefs-for-building-wealth
9 باور ثروت ساز
22 تیر 1400
Belief-in-the-heart-or-belief
باور قلبی یا اعتقاد
24 تیر 1400
Changing-fundamental-beliefs--

تغییر باورهای بنیادی

باورهایی که ما از بچگی با آن های بزرگ شده ایم باورهایی که تمام زندگی ما را شکل می دهند و نقش خیلی خیلی مهمی در زندگی ما دارند همان باورهای بنیادی هستند . باورهای بنیادی تاثیر خیلی مهمی در افکار ما ، گفتار ما ، رفتار ما ، عادتهایی که می سازیم ، شخصیتی که از خود نشان می دهیم و در نهایت سرنوشت ما دارند.

باورهای بنیادی بی سر و صدا اما قدرتمندند .

باور چیست ؟

What-is-belief-01

باورهای ما تمام اتفاقات زندگی ما را به وجود می آورند . باور همان فکر تکرار شونده است فکری که ما بارها و بارها به روش های مختلف تکرار کرده ایم افکاری که توسط خانواده ، توسط جامعه ، توسط رسانه ها و به وسیله دوستان و از سایر راه های مختلف برای ما تکرار شده است. این باورهای ما هم می تواند درست باشد و هم اشتباه ، باورهای درست باعث رشد و پیشرفت ما در زندگی می شوند و باورهای اشتباه باعث شکست و ناکامی و عقب ماندگی ما در زندگی می شوند باورهای محدود کننده ای که ما را محدود می کنند و اما بزرگترین وظیفه ما در قبال خودمان این است که باورهای منفی مان را شناسایی کنیم و جای آن را با باورهای مثبت عوض کنیم.

یکی از مهمترین عواملی که قانون جذب برای بعضی ها عمل نمی کند  یا فرایند رسیدن به خواسته هایشان کند پیش می رود یا به صورت کامل متوقف می شود این است که آنها باورهای درستی نسبت به خودشان ندارند وقتی فردی باوری شکسته نسبت به خودش داشته باشد و خودش را آن طور که باید قبول نداشته باشد مسلماً قانون جذب و باور هم نمی تواند برایش کاری انجام دهد و همان چیزهایی را به او نشان می دهد که از خودش انتظار دارد .

دوست خوبم برای ساختن باورهای مثبت شما باید کانون توجه تان را روی چیزهای خوب و موضوعات مثبت قرار دهید وقتی به چیزهای خوبی فکر می کنید ، احساسات خوبی در شما به وجود می آید که این خودش باعث می شود اتفاقات خوبی را برایتان رقم بزند .

باور چگونه ایجاد می شود ؟

How-belief-is-created

باورهای ما به واسطه افکار ما به وجود می آیند از زمانی که ما به دنیا آمده ایم تا به امروز و این لحظه که داریم در آن زندگی می کنیم باورهای بسیاری را در ذهن خود پرورانده ایم باورهایی که هم درست هستند و هم اشتباه هستند .

برای اینکه بهتر متوجه شویم باورهای ما درست است یا غلط شاید بد نباشد نگاهی به شرایط الان خودمان بیندازیم . اگر در رفاه و آرامش و سلامتی به سر می بریم و زندگی خوبی داریم این نشان دهنده  باورهای مثبت ماست و اگر در زندگی دچار چالش های بسیاری هستیم و از در و دیوار برای ما مشکل می بارد و هر روز با کلی داستان مواجه هستیم این به دلیل این است که ما باورهای منفی در ذهن خودمان پرورش داده ایم . باورهای ما توسط ورودی هایی که ما به ذهن خود وارد می کنیم ساخته و پرورانده می شوند و ورودی های ذهن ما چیزی نیستند جز همان فیلم هایی که می بینیم ، همان آهنگ هایی که گوش می کنیم ، همان رسانه هایی که تماشا می کنیم ، روزنامه یا کتابی که می خوانیم و دوستانی که داریم.

اگر تمام اینها باعث این می شوند که ما احساساس بدی نسبت به خود پیدا کنیم خب مشخص است که باید این ورودی ها را از زندگی خود کمرنگ کنیم و حذف کنیم ، واقعیت این است که ما میانگین 5 نفر اطرافمون هستیم ، ما اگر با 5 نفر مثبت دوستی کنیم ششمین نفر مثبت ما خواهیم بود و اگر با 5 نفر منفی دوستی کنیم ششمین نفر منفی ما خواهیم بود، دوستانی که برای خود انتخاب می کنیم در شکل گیری باورهای ما و زندگی ما تاثیر خیلی زیادی دارند ، اگر دوستان منفی داریم دیر یا زود آنها باورهای منفی خود را به ما تحمیل خواهند کرد ، شاید بهتر باشد همین امروز بعضی از این دوست ها را از زندگی ها مان اخراج کنیم.

جملات تاکیدی برای تغییر باورها

Emphasis-sentences0

یکی از سریع ترین و راحت ترین راه ها برای تغیییر باورهای بنیادی به کار بردن جملات تاکیدی مثبت هستش ، وقتی ما جملات تاکیدی رو به مقدار زیاد تکرار کنیم قطعا می تونیم باورهای منفی مون رو به باورهای مثبت تغییر بدیم و اون باوری که واقعا به ما کمک میکنه رو بسازیم ، کلمات قدرت جادویی دارند ، فقط باید بتونیم از اونها درست استفاده کنیم. کلمات و جملات در باور سازی خیلی قوی هستند ، وقتی ما کلمات منفی رو تو طول روز بکار ببریم به مرور زمان باورهای اشتباه در ذهن ما به وجود می آورند .

بنابراین اگه ما بخواهیم باورهای مثبتی در ذهن مان ایجاد کنیم باورهایی که درست باشند و به رشد و پیشرفت ما کمک کنند باید یاد بگیریم که در طی روز از جملات تاکیدی مثبت بهره ببریم. اما در استفاده از جملات تاکیدی نکته های بسیار ظریفی وجود دارد و آن این است که این جملات را چطوری و با چه کلماتی طراحی کنیم و در کنار هم بچینیم ، باید قوانین ساختن این جملات را رعایت کنیم باید جملاتی که طراحی می کنیم بر مبنای زمان حال باشد نه بر اساس گذشته و آینده و همچینین از افعال مثبت استفاده کنیم مثل بگوییم من ثروتمند هستم ، نگوییم من فقیر نیستم ، جملات باید کاملا با افعال مثبت باشند.

من مغناطیس جذب ثروت هستم

انسان های ثروتمند از راه درست ثروتمند شده اند

انسان های ثروتمند انسانهای خوبی هستند

خدای من خدای فراوانی هاست

من روز به روز ثروتمند تر می شوم

من همیشه حال خوبی دارم و به همه خوبی می کنم

من یک انسان فوق العاده هستم.

من همیشه سالم و سلامت هستم.

تغییر باور با برچسب

Change-beliefs-with-tags

 یکی دیگر از راه های ساده برای تغییر باورهای بنیادی چسباندن و به کار بردن برچسب است اما این برچسب ها را باید در ذهن مان بچسبانیم ، منظور من از برچسب همان جمله ها یا کلماتی هستند که ویژگیها و صفات بارز ما هستند

من ثروتمندم

من کارآفرینم

من موفق هستم

من جذاب هستم

من زیبا هستم

من خلاق هستم

من دوست داشتنی هستم و . . .

تغییر باور با تصویر سازی

Change-beliefs-with-imagery

به کار بردن تصویر سازی و مجسم کردن یکی دیگر از بهترین راه ها برای تغییر باورهای بنیادی است ، که ما باید هر روز انجام دهیم ، اگر می خواهیم به خواسته هایمان و به آرزوهایمان برسیم یکی از بهترین و ساده ترین روش های موجود همین استفاده از تجسم خلاق است.

وقتی هر روز این قدرت تخیل که خداوند در وجود ما قرار داده است را به کار ببریم به مرور زمان می توانیم باورهای مثبت و درستی در خودمان بسازیم ، ابتدا برای استفاده از قدرت تخیل باید به خوبی بدانیم که چه چیزی می خواهیم و چه چیزی نمی خواهیم یعنی به طور دقیق و واضح خواسته خودمان را مشخص کنیم. در هنگام تصویر سازی باید تا جایی که می توانید دقیق و واضح شوید هر چقدر جزئیات را بیشتر ببینید بیشتر باور می کنید که می توانید به هدف و خواسته تان برسید و خودتان را به آرزوهایتان نزدیک تر می بینید ، هر چقدر در این تصویر سازی مهارت بیشتری پیدا کنید بهتر خواهید توانست به کائنات فرکانس های بهتری ارسال کنید و این فرکانس هایی که به جهان ارسال می کنید هر چقدر با کیفیت تر باشد خیل سریع تر شما می توانید باورهای جدید تری در خودتان به وجود بیاورید و باورهای مثبت در ذهن تان بسازید.

پاکسازی ورودی های منفی

Clear-negative-inputs--

برای تغییر باورهای بنیادی مهمترین کاری که ما باید انجام دهیم این است که زمینه های قبلی را پاک کنیم ، چون ما وقتی مسیر جدیدی را شروع می کنیم و در مسیر جدیدی خودمان را قرار می دهیم ، تا کمی غفلت می کنیم ذهن ما دوباره می خواهد تغییر مسیر دهد و روی ریل قبلی حرکت کند به همین دلیل است که تغییر باورها بعد از تغییر احتیاج به مراقبت نیز دارد ، ما باید تمام ورودی های منفی و نا مناسب که باعث ایجاد باورهای محدود کننده و باورهای منفی در ذهن ما می شود را پاک سازی کنیم مثلا اگر قبلا آهنگ های غمگین گوش می کردیم آن آهنگ ها را از بین ببریم ، اگر تلویزیون یا شبکه های اجتماعی داریم که اخبار منفی به گوش ما می رسانند آن شبکه ها را از دسترس خارج کنیم .

اگر کتاب یا مجلاتی داریم که به ما احساس منفی یا بدی می دهند آنها را از جلوی دسترس برداریم یا دور بریزیم ، اگر دوستانی داریم که منفی هستند و هر وقت ما را می بینند شروع می کنند به تعریف کردن بد بختی ها و غر زدن ها و گله و شکایت از روزگار و زندگی با آن دوستان قطع رابطه کنیم و دوستان مثبت جدیدی برای خودمان پیدا کنیم ، اگر هم نشد تنها ماندن بهتر از با هر کسی بودن است ، یا اگر هم افراد منفی جزوی از خانواده شما هستند که به هیچ وجه نمی توانید آنها را ترک کنید یا کنار بگذارید سعی بر این داشته باشید که حداقل نسبت به حرف های منفی آنها بی توجه باشید و اجازه ندهید آنها باورهای منفی خودشان را وارد ذهن شما کنند .

هرگز اجازه ندهید کسی که خودش نتوانسته کاری انجام دهد ، به شما بگوید که تو هم نمی توانی

چون هر کسی باور ها ، افکار ، عادت ها ، و مهارتهای خودش را دارد، اگر انسانی نتواند کاری را انجام دهد دلیل بر این نیست که انسان دیگری هم نتواند انجام دهد ، به عنوان نمونه در المپیک می بینید انسانی نمی تواند مدال بیاورد و انسانی دیگر مدال می آورد ، انسانی نمی تواند قهرمان شود و انسان دیگری به راحتی قهرمان می شود ، چون به احتمال زیاد انسان قهرمان هم باورهای بهتری نسبت به خود داشته است و خودش و توانایی های خودش را خیلی بهتر باور کرده و هم زمان های زیادی را تمرین کرده است و مهارت و مسیر عصبی رسیدن به خواسته ها را در خودش ایجاد کرده است.

بجای تماشای فیلم های تلویزیون که باعث ایجاد حس بد در ما می شود و باورهای منفی را در ما به وجود می آورند از برنامه های مثبت و ویدیوهای انگیزشی و فیلم های انگیزشی استفاده کنیم تا هم حس و حال مان خوب شود و هم باورهای مثبت در وجودمان شکل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود