Types-of-beliefs
انواع باور
26 تیر 1400
Belief-in-the-law-of-attraction
11 باور در قانون جذب
28 تیر 1400
Build2

باور مثبت چگونه ساخته می شود

Build1

باید به این موضوع باور داشته باشیم که برای ساختن زندگی بهتر باید باور خودمون روبهتر کنیم ، باید باورهای بهتر و باور های مثبت تری رو در خودمون به وجود بیاریم با هر روشی که می تونیم ما هر چقدر باورهای مثبت رو تکرار کنیم و به ایجاد باورهای مثبت کمک کنیم باورهای منفی کم رنگ تر میشن مثل این که ما می خواهیم روی یک دیوار سیاه رنگ سفید بزنیم معلومه که با یک بار رنگ کردن به خودش رنگ نمیگیره ، هر بار که ما رنگ سفید رو بر روی دیوار سیاه می زنیم رنگ تیره کم رنگ تر و کم رنگ تر میشه و اینقدر این کار رو تکرار می کنیم که رنگ سفید بر روی رنگ سیاه غالب بشه.

تو ساخت باور ها هم دقیقا ما باید همین کار رو انجام بدیم باید یادمون باشه که به یک باره نمیشه باور مثبت رو جایگزین باور منفی کرد باید اینقدر این کار رو تکرار کنیم تا باورهای منفی زورشون کمتر بشه و باورهای مثبت قدرت پیدا کنند. نمیشه ما بخواهیم موفق بشیم و موفقیت رو درآغوش بگیریم ولی رو خودمون و باورهامون و مهارتهامون کار نکنیم . ما باید خودمون و مهارتهامون رو توسعه بدیم و مدام در حال بهتر و بهتر کردن زندگی خودمون باشیم . در ادامه شما رو با سه راهکار آشنا میکنم که اگه اینها رو انجام بدید میتونید خیلی راحت تر و با سرعت بیشتری باورهای مثبت در خودتون به وجود بیارید و زندگی دلخواهتون رو در تمام ابعاد بسازید و از خودتون رو هم به فرد مفید تر و قوی تری تبدیل کنید .

مطالعه کردن

Study

یکی از سریع ترین و راحت ترین و ارزان ترین و در دسترس ترین راه ها برای ساختن باورهای مثبت مطالعه کتاب هستش ، دوستان خدا رو گواه میگیرم نمیدونید با مطالعه یک جلد کتاب چقدر شما قوی تر ، آگاه تر و متخصص تر میشید توحوضه کاری خودتون و هر حیطه ای که فعالیت میکنید . البته یه نکته اینجا وجود داره خیلی ها فکر می کنند کتاب های زیاد خوندن خیلی می تونه کمک کنه ولی در واقع اینجوری نیست واقعیت این است که کتاب های خوب رو زیاد خوندن خیلی بیشتر کمک می کنه ، خوندن کتاب های زیاد شاید دید شما رو در تمام جهات باز کنه ولی از موضوع تخصصی خودتون هم دور میشید ، بنابراین بهترین کار اینه که تو موضوع تخصصی خودتون کتابهای خوبی رو که پیدا کردید سعی کنید هر کدوم رو چندین بار بخونید .

من یه دوستی داشتم که خیلی درون گرا و خجالتی بود یعنی کلاً تنهایی خجالت می کشید بره جایی خرید کنه یا بخواد با مردم ارتباط بگیره چون تک فرزند هم بود و همینجوری بزرگ شده بود و تو خانواده هم زیاد باهاش صحبت نکرده بودند خیلی کم حرف شده بود یه روز از من پرسید برای بهتر شدن ارتباطاتم چیکار کنم ، من بهش گفتم کتاب بخون ، گفت خوندم و تاثیری نداشته ، من بهش گفتم اینجوری که من بهت می گم بخون : به عنوان مثال کتاب آئیین دوست یابی و تاثیر گذاری بر افراد نوشته دیل کارنگی رو انتخاب کن و خوندنش رو شروع کن و هر مطلبی که یاد می گیری برو بیرون و تو فضای واقعی زندگی تست کن چون ما همه مون تلاش کردیم تا یاد بگیریم و فقط یادگیری و یادگیری و یادگیری و این نتیجه اش این شده که انباشت اطلاعات صورت گرفته بدون اینکه این آموخته هامونو بیایم و تو فضای واقعی زندگی مون پیاده سازی کنیم . شاید پیاده سازی یه نکته یک ماه طول بکشه ، دوماه طول بکشه خیلی ارزش داره نسبت به اینکه ما کلی چیز بلد باشیم ولی تو زندگی خودمون و تو تعامل با افراد پیاده نکرده باشیم . یادمون باشه : خروار ، خروار نظریه ارزش یک مثقال اقدام و عمل رو نداره قرار نیست که ما فقط یاد گیرنده باشیم . باید به آموخته هامون عمل کنیم و عمل کننده باشیم .

افراد زیادی برای مشاوره پیشم میان و میگن من همه کاری واسه زندگی ام کردم ولی نشد . یا میگن من خیلی تلاش میکنم از صبح اول طلوع میرم سرکار تا آخر شب ولی زندگی من هیچ پیشرفتی نمیکنه . وقتی ازشون سوال میپرسم که آیا تو زمینه شغلی خودت تا حالا یه کتاب خوندی ؟ میگن نه . در هر زمینه ای که فعالیت میکنید حتما براش کتاب نوشته شده و کتاب خوب تو اون زمینه وجود داره . شما با یه مبلغ ناچیز با 40-50 هزارتومن تجربه زندگی چهل پنجاه سالِ یه فرد موفق رو میتونید به دست بیارید . یادمون باشه هر کتابی که مطالعه میکنیم تجربه و دسترنج یه فرد موفق بوده که اون رو به رشته تحریر در آورده . و با مطاله اون کتاب شما هم اولین گام برای وارد شد به جمع افراد موفق رو برمیدارید .

مطالعه کتاب باعث میشه ما تجربیات اون افرادی که قبل از ما این مسیر رو رفتن به دست بیاریم . و با تجربیات اونها به راهمون ادامه بدیم . ویادمون باشه که کتابها منبع اطلاعات اند و اطلاعات باعث قدرت میشن . البته کتاب های زیادی رو خوندن خیلی مهم نیست . مهم اینه که کتابهای خوب رو زیاد بخونیم . لطفا به خودتون قول بدید که از همین امروز یه کتاب عالی تهیه کنید و خوندنش رو شروع کنید حتی اگه زمانش رو ندارید یا علاقه ندارید میتونید با روزی 1 صفحه شروع کنید و در پایان یک ماه نتایجش رو ببینید . خواهید دید که چقدر طرز فکر شما تغییر کرده و حتی نوع صحبت کردن و کاریزمای کلمات شما و دایره واژگان شما چقدر تغییر خواهد کرد . که در نهایت منجر به تغییر خود شما خواهد شد .

شرکت در سخنرانی و همایش ها

Participate-in-the-seminar

برای بعضی از افرادی که با کتاب خوندن میانه خوبی ندارند یکی از بهترین راه ها برای ساختن باورهای مثبت شرکت کردن در سمینار ها و همایش هاست ، ما هرگز نباید از شرکت کردن در همایش ها و سمینارها قافل بشیم . توی هر سخنرانی ، همایش وسمیناری که شرکت میکنید . علاوه بر اینکه مطالب جدید و ناب رو بدست میارید با کلی آدم جدید حشر و نشر میکنید . آدمهای موفق ، آدمهای اهل علم که همه دنبال یادگیری و بهتر شد هستند . آدمهایی که اومدن یاد بگیرین تا برگردند زندگی خودشون رو بهتر کنند و خانواده و آینده و زندگی بهتری رو برای فرزندانشون بسازند .

وقتی شما هم در جمع این افراد قرار می گیرید شما هم تبدیل میشوید به افراد خاص جامعه ، چون هر کسی حاضر نیست روز تعطیل یا زمانی که وقت خالی داره یا در هر صورتی از کار و زندگیش بزنه و وقتش رو بگذاره و بیاد تو یه سمینار آموزشی شرکت کنه ، فقط افرادی این کار رو انجام می دهند که واقعا می خواهند تغییر کنند ، اونهایی که حاضر اند شک کنند به آنچه که تا امروز باور کرده بودند ، اونهایی که حاضر اند باور هاشون رو از نو بسازند و اونهایی که حاضر اند برای یک زندگی فوق العاده زیبا زمان و انرژی بگذارند

شما با شرکت کردن در سمینار های در جمع افراد موفق قرار میگیرید . و نمیدونید با شرکت در سمینارها و همایش ها چقدر ارتباطات جدید شکل میگیره وحشر و نشر با افراد موفق. این خودش یه جورایی قدم گذاشتن تو مسیر موفقیت . پس خواهش می کنم از شرکت کردن در سخنرانی ها ، سمینارها ، همایش ها و حتی کارگاه های آموزشی قافل نشوید .

مشاوره با افراد متخصص

Consult-with-a-specialist

یکی دیگه از بهترین راه های ساختن باور مثبت و ایجاد زندگی بهتر مشاوره گرفتن از افراد متخصص هست . بعضی ها یه باور منفی دارند ، یه باور منفی که همیشه جلوی پیشرفتشون رو می گیره باور منفی که با غرور آمیخته شده ، این باور که فکر می کنند که خودشون همه چیز رو می دونند و احتیاجی به مشاوره گرفتن نیست ، یا اصلا مشاوری وجود ندارد یا اگر هست مشاور خوبی نیست. یه جمله معروفی هست که میگه همه چیز را همگان دانند . تو هر حیطه ای که فعالیت می کنید و تو هر راهی که قدم گذاشتید حتما قبل از شما افرادی تو این مسیر بودند، افرادی که در شغل شما یا در حیطه ای که شما میخواهید فعالیت کنید . حرف واسه گفتن دارند . افرادی که قبل از شما به مشکلاتی که شما تازه واردش شدید برخورد کردن و اونها رو پشت سر گذاشتن . آدمهایی که قبل از شما اون مسیری رو که میخواهید برید رفتند . قدیمی ها میگن اگه میخواهی راهی رو بری که تا حالا نرفتی از کسی بپرس که اون راه رو رفته و برگشته .

اگه میخوای راهی رو بری که تا حالا نرفتی ، اگه میخوای مسیری رو بری که تا حالا نرفتی و اولین بار هستش که داری این مسیر رو میری حتما دنبال آدمهایی باش که قبل از تو این مسیر رو رفتن و برگشتند ، اگه میخوای مسیر پیش روت رو بشناسی باید از آدمهایی بپرسی که قبلا از اون مسیر رد شدند و با مشکلات و موانع اون مسیر مواجه شدند و اون مشکلات رو حل کردن و برخورد با مشکلات رو بلد اند ، مشاوره و الگو برداری از افراد موفق بسیار بسیار به ما کمک می کنه تا تو مسیر زندگی مون پیشرفت کنیم و جلو بیفتیم

یه مثال میزنم براتون فرض کنید شما قصد دارید به یه سفر خارجی به یکی از کشور های اطراف برید حتما اگه بدونید کسی از دوستان یا آشنایانتون اون سفر رو رفته قبلش یه مشورتی با اون انجام میدهید . برای اینکه بدونید چی باید با خودتون ببرید چقدر باید هزینه کنید . کجا ها جاهای دیدنی داره که باید برید کدوم محله ها خطرناک هستن نباید برید . تو کدوم شهر بهتره که اقامت کنید . و با مشاوره با اون دوست تمام جوانب مسیر و محل اقامت رو بررسی میکنید و بعد حرکت میکنید تا یک سفر لذت بخش و بدون دردسر داشته باشید .

حالا سوال من اینه از شما آیا زندگی ما یه سفر نیست آیا ارزشش بیشتر از یه سفر نیست . سفر رو میتونی بارها و بارها بری اما ما فقط یک بار زندگی میکنیم . پس چرا تو زندگیمون برای بهتر شدن زندگی مون برای ساختن زندگی مون از افراد متخصص و با تجربه مشورت نگیریم . چرا برای بهتر شدن شغلمون از افراد بهتر و متخصص تجربه نگیریم از کسانی که قبل از ما این مسیری که ما میخواهیم بریم رو رفتن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود