Restrictive-beliefs
باورهای محدود کننده
11 مرداد 1400
Monotheistic-beliefs-1
باورهای توحیدی حضرت علی (ع) در نهج البلاغه
13 مرداد 1400
List-of-positive-beliefs03

لیست باورهای مثبت

لیست باور های مثبت

باور های مثبت باور هایی هستند که ما را نامحدود می کنند چون زمانی که ما باور محدودی و عقاید و نگرش منفی نسبت به موضوعی داشته باشیم یا خیلی دیر به موفقیت می رسیم یا اصلا نمی رسیم حتما شما هم دیده اید افرادی که به لحاظ فیزیکی چقدر تلاش می کنند تا به خواسته ای برسند ولی در کلامشان کاملا مخالف با آن خواسته عمل می کنند وقتی که باور های ما مثبت باشند یعنی باور های ما با خواسته های ما هم سو و هم جهت باشند قطعا رسیدن به خواسته هایمان نیز سرعت می گیرد چون هم داریم برای خواسته هایمان تلاش فیزیکی می کنیم و هم در کلاممان در رفتارمان و در افکارمان هم خواهان آن خواسته هستیم دیگر مثل باورهای نامحدود یک پای ما روی گاز و یک پای ما روی ترمز نیست که نتوانیم حرکت کنیم .

مثل این است که ترمز دستی را خوابانده ایم و با تمام قدرت پدال گاز را فشار میدهیم و به سریع ترین روش های ممکن به خواسته هایمان می رسیم .

عوامل درونی یا عوامل بیرونی

باور های درونی یا باور های بیرونی

افراد ثروتمند باور های مثبتی دارند و بر خلاف افراد فقیر که گمان می کنند عوامل بیرونی مثل : شرایط کشور ، رئیس جمهور ، محل زندگی ، شرایط آب و هوا ، و رئیس و کارمند و پدر و مادر تاثیر گذار بر زندگی آنها هستند. آنها باور دارند که عوامل درونی هستند که عوامل بیرونی را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. ثروتمندن باور دارند که باورهای آنها ، عقاید ، نگرش ، شخصیت ، رفتار های آنها ، عادتها ، اعتماد به نفس ، حس لیاقت نسبت به خود ، غلبه بر ترس و نا امیدی ، نجواهای درونی و خیلی از عواملی که همه درونی هستند زندگی ما را رقم می زنند.

خیلی واضح است مثلا اگر شما لیاقت ثروتمند شدن را ندارید یا اعتماد به نفس ندارید یا باور های محدود کننده در وجود خود دارید دیگر چه فرقی می کند که چه کسی رئیس جمهور باشد. وقتی شما از درون خود را نسازید هر چقدر هم عوامل بیرونی خوب باشند شما موفق نخواهید شد به همین دلیل است که ما در کشور هایی که بهترین امکانات و شرایط رو دارند هم باز افرادی رو می بینیم که فقیر هستند.

باور داشته باشید که شایسته بهترین ها هستید

اعتماد به نفس

من اعتماد به نفس کامل دارم و توانایی های خود را کاملا باور دارم. من به قدرت و تواناییهای خود ایمان دارم . من احساس قدرت ، سرعت و حرکت می کنم ، به خود اعتماد دارم و موفق می شوم ، اعتماد به نفس من مرا جذاب و محبوب می کند.

من جاذب ثروت ها و دارایی ها هستم. پول و ثروت همواره به سوی من روان است . من آغوش می گشایم بر رفاه و سعادتی که همواره در حال فزونی است . ذهن من برایم ثروت خلق می کند من در هر راهی سعادت را به سوی خود جلب می کنم.

خداوند به من نزدیک ترین است و همیشه حامی من است.بزرگترین قدرت جهان هستی در کنار من است و در هر لحظه به من عنایت دارد و همواره مرا به سوی تحقق آرزوهایم هدایت می کند.

زندگی پر است از فرصتها و من هر فرصتی را به ثروتی تبدیل می کنم .پول و ثروت من منتظر اقدامات من است تا آزاد شود و به سوی من آید من هر روز بیش از دیروز شاهد بارش رحمت و نعمتهای الهی به سوی خود هستم دست به هر کاری بزنم یک موفقیت کامل است.

خداوند کائنات را در جهت اراده من هماهنگ می کند. ایمان دارم که بزرگترین حامی و پشتیبان من خداوند قادر است پس هر زمان که اراده کنم کائنات به فرمان او دست به دست یکدیگر می دهند تا خواسته های مرا تحقق بخشند.

من همه انسانها را دوست دارم .من به دیگران کمک می کنم آنچه را که می خواهند به دست آورند و از این کار لذت می برم من به همه عشق می ورزم و این دلیل موفقیت من است.

من از روی عشق و صمیمیت با دیگران کار می کنم .من نسبت به همکاران خود مهربانم و با محبت کردن به آنها همواره مورد محبت واقع می شوم . من در محیط کار خود شادی می آفرینم.

تجربه های زندگی مرا بسوی موفقیت های بزرگ هدایت می کند. روند زندگی در جهت خیر و صلاح من است هر تجربه ای برای من چون پله صعودی است که مرا به اوج موفقیت می رساند.

من یقیناً برای هر موقعیت عالی شایستگی دارم .من روز به روز بر دانش و تخصص خود اضافه می کنم و در جهت افزایش مهارت های مختلف خود گام بر می دارم . من از انسانهای موفق الگو برداری می کنم . پس برای موقعیتی که کائنات برای من فراهم می کند شایستگی کامل دارم.

خودتان را باور داشته باشید

اندیشه های مثبت را فراموش نکنید

من به هر چه بیاندیشم در زندگی خود خلق می کنم . دستاورد های امروز زندگی من نتیجه افکار و باور های گذشته من است پس اکنون دریچه ذهن خود را به سوی زیباترین اندیشه ها می گشایم تا بهترین زندگی را برای خود خلق کنم. 

پیوسته در ذهن خود تصویر نعمت و فراوانی را مجسم می کنم .من می دانم که هر تصویری بر ضمیر ناخودآگاهم بنشانم روزی محقق خواهد شد پس همیشه به رفاه و سعادتی که در حال فزونی است می اندیشم .

من یقیین دارم که آرزوهایم به وقوع می پیوندد. من برای رسیدن به آروزهایم در راه صحیح گام بر می دارم چون عقل الهی همواره مرا به سوی تحقق آرزوهایم هدایت می کند.

 

من با صداقت و صمیمیت نزد دیگران محبوب می شوم . من جاذب انسانها هستم . من زنده ام ، آگاهم ، با انرژی هستم ، عاشقم ، من باور دارم که همه مردم مرا دوست دارند و می خواهند که در کنار من باشند.

من اکنون بیش از هر زمان دیگر احساس خوشبختی می کنم . من انسان قدرتمندی هستم. هر تلاشی که برای کسب درآمد انجام میدهم حاصلش ثروت عظیمی است که به من روی می آورد و من به سوی موفقیت و سعادت پیش می روم.

من به زندگی عشق می ورزم . احساس من عالی است . احساس من عشق و توانمندی است . من فرشته زیبای درونم را از اسارت همه زنجیر های بدبینی ، منفی نگری ، دشمنی ، ناتوانی و نا امیدی آزاد کردم و کاملاً رها هستم تا به هر آنچه بخواهم برسم .

من به نیاز انسانهای دیگر توجه دارم .من همیشه برای کمک به دیگران آماده ام ، من دیگران را با راستی و درستی برای رسیدن به اهدافشان تشویق و هدایت می کنم.

من انسان قدرتمندی هستم ، من به توانایی های خود ایمان دارم ، هرچه را که اراده کنم می توانم به دست آورم ، من به خودم اعتماد دارم و موفق می شوم.

اندیشه های مثبت

من انسانی آرام ، بانشاط و سرزنده ام . من همواره در شادمانی و عشق زندگی می کنم ، عاشقم و عشق می آفرینم ، تمامی موانع از سر راهم بر می خیزند و در های رحمت الهی به روی من گشوده می شوند و من موفق می شوم . دنیای من واقعاً عالیست.

در آنچه برای من اتفاق می افتد خیری نهفته است. در زندگی همیشه رخداد ها مطابق تصور من نیست .لیکن من به روند زندگی اعتماد دارم که از من حمایت می کند و عالی ترین خیر و صلاحم را به من هدیه می کند ، اگر دری بسته شود درهایی گشوده می شوند.

قدرت خلاقیت من همواره ایده ها و ابتکارات جدید به ذهنم می رساند. من مهارتها و استعداد های خاص دارم ذهن خلاق من در ضمیر باطنم طرحهایی برای آینده زندگیم می سازد که در زمان خود بر من آشکار خواهد شد .

پول و ثروت در حال حرکت به سوی من است . من مثبت فکر می کنم پس عالی زندگی می کنم ، به فراوانی فکر می کنم که همواره به سمت من جاریست و زندگی من را با عزت و ثروت همراه می کند . من بی صبرانه منتظر سلامتی ، عشق ، رفاه ، موفقیت و سعادت هستم.

من خود را می بخشم.من اکنون لبریز از احساس بخشش و گذشت نسبت به خودم و دیگران هستم و دیگر به خاطر اشتباهات گذشته خود را سرزنش نمی کنم . خانه دلم آرام و پاک است.

من توانا هستم چون از روح قادر متعال در من دمیده شده است .من جویای تکاملم و اکنون به لطف الهی توان ذاتی خود را که از او الهام گرفته فرا می خوانم تا بیندیشم و خلق کنم.

 

زندگی من یک موهبت الهی است . دنیای من در خدمت من است تا هر آنچه را که می خواهم و اراده می کنم برای من مهیا کند . خداوند استعداد ها و توانای های بسیاری در وجودم نهاده که باید آنها را بیابم ، به کار بگیرم و از زندگی لذت ببرم.

من در مقابل مسائل زندگی چون کوه استوارم . خداوند هرگز شکست نمی خورد . پس من هم که جزئی از او هستم . نمی توانم شکست بخورم و در مقابله با مسائل زندگی همیشه پیروزم.

من آینده ای درخشان و با شکوه دارم . من شکوه آینده ام را در زندگی خود می بینم پس هرگز خود را با کسی مقایسه نمی کنم و بر این باورم که توانایی اینکه از همه بالاتر روم را دارم من به خود افتخار میکنم به آنچه که هستم و آنچه که خواهم بود.

باور های منفی را فراموش کنید

باور های منفی را فراموش کنید

لبخند چهره مرا زیباتر می کند. در تبسم نیروی مثبتی نهفته است که مخاطب مرا از رضایت و خرسندی من باخبر می کند و اعتماداو را به طور ناخود آگاه جلب می کند لبخند های من براحتی دیگران را هم خوشحال می کند و آنها هم لبخند می زنند و احساس بهتری پیدا می کنند و با لبخند زدنم به دیگران شکوه و جلال من آشکار می گردد.

من انسان منظمی هستم . خداوند جهان هستی را بر پایه نظمی دقیق آفریده است . من نیز نظم را در زندگی خود سر لوحه امور قرار داده و به اهداف خود می رسم.

در هر شرایطی آرامش خود را حفظ می کنم .همواره موج آرامش و رهایی در سراسر وجودم جریان دارد . همیشه بهترین راه حل ها و عالی ترین ایده ها در حالتی که فکر من آرام است پدید می آید.

من همیشه از پیشرفت و رفاه مردم خوشحال می شوم .من می دانم که اگر نسبت به دستاورد های دیگران در زندگی حسادت بورزم این اندیشه فقیرانه همچون سدی مقاوم مانع از جاری شدن خوبیها و موفقیت ها به سمت می شود.

من همه را می بخشم و خود را رها می سازم . با بخشیدن دیگران ، خود را از بند کینه ها و کدورتها آزاد می کنم و آرام و رها می شوم ، بخشش هدیه ای است که به خود می دهم.

من همیشه مراقب روحیه و سلامتی خود هستم. من همواره خود را سلامت می خواهم و همیشه به سلامتی و تندرستی کامل می اندیشم و خواهان بهبودی روز افزون خود هستم ، اکنون تمام اعضای بدنم هماهنگ در جهت سلامتی من فعالیت می کنند.

من به آینده زیبایی که در انتظارم است ایمان دارم . تصاویر ذهنی ما در زمان حال ، سازنده فردا و آینده ماست .من بذر آینده ای درخشان و تابناک در ذهن کاشته ام و با ایمان از آن مراقبت می کنم تا به ثمر بنشیند.

نعمت خدوندی برای همه فراوان است از جمله من ، همه هستی غرق در بخشش نامحدود الهی است من نیز به عنوان جزئی از جهان هستی از این بخشش الهی بهره مندم.

 

1 دیدگاه

  1. حمید رضا لطیفی گفت:

    تشکر میکنم عالی بود استفاده کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود