Jewish-beliefs
باورهای ثروت ساز یهودیان
5 مرداد 1400
Change-beliefs-with-nlp2
تکنیک تغییر باور با nlp
7 مرداد 1400
successful-people

به رویاهات باور داشته باش! ۱۱ اسطوره موفقیت

باور به رویاها و ایمان داشتن به موفقیت به همراه پشتکار و سخت کوشی عامل اصلی موفقیت بسیاری از اسطوره های جهان است . اسطوره هایی که زمانی بی نام و نشان بودند . قهرمان هایی که زمانی هیچ کس آنها را باور نداشت . اما آنها خودشان را باور داشتند ، رویاهایشان را باور داشتند و با تمام وجود رسیدن به رویاهایشان را باور داشتند و با تمام مشکلاتی که بر سر راهشان قرار گرفت جنگیدند و دلسرد نشدند تا به رویاهایشان جامه عمل بپوشانند.

۱- آیلان ماسک رویای شکستن مرزهای زمان و مکان

به رویاهات باور داشته باش

این اَبر انسان در سال 1971 در افریقای جنوبی از پدری افریقایی و مادری کانادیی متولد شد . علاقه شدید او به کارآفرینی و خلق محصول باعث شد تا از سن 10 سالگی شروع به کار با کامپیوتر کند . و با کامپیوتری که در خانه داشتند اولین بازی کامپیوتری خود را در سن 12 سالگی ساخت . این بازی جذاب بلسترنام داشت.و آن را به قیمت 500 دلار به مجله PC and Office Technology فروخت .

او از همان کودکی رویای رفتن به امریکا و زندگی در این کشور را داشت.

سپس در سن ۱۸ سالگی به کانادا سفر کرد تا در کنار اقوام مادری اش به تحصیل ادامه دهد. و مدتی بعد بورسیه گرفت و به دانشگاه پنسیلوانیا در امریکا رفت . در دانشگاه پنسیلوانیا دو مدرک لیسانس در رشته های فیزیک و کسب و کار گرفت . و بعد از آن برای گرفتن مدرک دکترای فیزیک انرژی راهی دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا شد . ولی دورز بیشترآنجا نماند و انصراف داد و وارد دنیای کار آفرینی شد .

در طول مسیر شرکت های زیادی را راه اندازی کرد که گاهی با موفقیت و گاهی با شکست روبرو شدند. زمانی که در شرکت اسپیس ایکس در تلاش برای پرتاب موشک بود تمام دار و ندارش را هزینه کرده بود. و به گفته خودش اگر این موشک که برای بار چهارم به هوا پرتاب میشد . به مشکل میخورد دیگر سرمایه و منابع کافی برای پرتاب موشک پنجم را نداشت.

حتی به جایی رسیده بود که بدهی ها و هزینه های معمولی زندگی اش را قرض میکرد. وگذران زندگی میکرد اما دست از ریسک کرد برنداشت و در نهایت موفق شد . آیلان ماسک به رویاهایش باور داشت و دلسرد نشد با پشتکار طلایی و بی نظیر خود به راهش ادامه داد .

۱۱ اسطوره موفقیت

آیلان ماسک میگوید برای اینکه کاری که دیگران در یک سال انجام میدهند . را در ۴ ماه به اتمام برسانیم مجبوریم درهفته ۸۰ الی ۱۰۰ ساعت کار کنیم . جالب است بدانید که آیلان ماسک در ژانویه سال ۲۰۲۱ با دارایی ۲۰۹ میلیارد دلار از جف بزوس سبقت گرفت. و به عنوان اولین مرد ثروتمند جهان شناخته میشود .

او شرکتها و سرمایه گذاری های بسیار زیادی دارد که معروفترین آنها : پی پال ، تسلا موتورز و اسپیس ایکس هستند.

۲- سوئی چیرو هوندا : پنجمین تولید کننده بزرگ جهان

سوئی چیرو هوندا

حتما شنیده ایده شرکت هوندا یکی از شرکتهای بزرگ تولیدی صنعتی ژاپنی است که بخاطر تولید ماشین ها و موتور های زیبایش در جهان معرف است.

این شرکت در کشوارهای زیادی از جمله تایلند، چین ، برزیل، کانادا و حتی امریکا هم خط تولید دارد .در ضمن هوندا در ژاپن بعد از تویوتا در مقام دومین تولید کننده خودرو است . و در جهان در مقام پنجمین تولید کننده بزرگ جهان است .در سال ۱۹۴۶ وقتی او هوندا را تاسیس کرد فقط ۱۲ نفر کارمند داشت . و در یک محیط بسیار کوچک ۱۶ متری فعالیت میکردند. که باعث میشد خیلی از کارها را در خیابان انجام دهند .

پنجمین تولید کننده بزرگ جهان

بعد از جنگ جهانی مردم احتیاج به وسیله ای ارزان قیمت برای حمل و نقل داشتند . و در اینجا بود که در ذهن هوندا جرقه ای زده شد . و تصمیم گرفت بر روی دوچرخه ها موتور سوار کند . هوندا همیشه به رویاهایش باور داشت و سرانجام این ایده را جامه عمل پوشانید. و با ایده موتور دار کردن دوچرخه باعث شد بتواند سرمایه اولیه برای موفقیت های بعدی را به دست آورد. جالب است که بدانید این شرکت ژاپنی که سوئی چیرو هوندا آن را پایه گذاری کرد . فقط در سال۲۰۱۱ بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار خودرو در سرتاسر جهان فروخت

۳- آکیو موریتا : بنیانگذار سونی

بنیانگذار سونی

آکیو در سال ۱۹۲۱ دریکی از شهرهای ژاپنی به نام ناگویا به دنیا آمد . و در دوران کودکی علاقه بسیاری به تکنولوژی داشت. در دانشگاه فیزیک خواند و در زمان جنگ جهانی دوم نیز یکی از افسران نیروی دریایی بود . که بر روی دستگاه های حرارت یاب در دفتر فناوری کار میکرد .

و در همان جا بود که یک دوستی با یک مهندس بی نظیر به نام ماسارو ایبوکا شکل گرفت . و بعد از آن آنها باهم شرکت مهندسی مخابرات توکیو را راه انداختند . فقط با ۲۰ نفرو باسرمایه ای خیلی کم را ه اندازی کردند. در منطقه ای که پس از جنگ جهانی منهدم شده بود و در یک ساختمان تقریبا مخروبه تاسیس کردند. و در طبقه سوم این ساختمان مخروبه که دیوارهای بتونی اش شکافهای عمیقی برداشته بود . سنگ بنای شرکت عظیم سونی گذاشته شد .

جالب است که آنها در ابتدا کارشان را با تعمییر رادیو شروع کردند و در ابتدا اختراعات خیلی ناموفقی داشتند . مثلا پلوپزی ساخته بودند که کارایی اصلا خوبی نداشت و فروش آن با شکست مواجه شد. اما آنها تسلیم نشدند وهمیشه به رویاهایشان باور داشتند و با پشتکار طلایی خود به راه ادامه دادند. و غول لوازم الکترونی جهان یعنی سونی را راه اندازی کردند.

۴- بیل گیتس : رویای در هر خانه یک کامپیوتر

بیل گیتس : رویای در هر خانه یک کامپیوتر

بیل گیتس خانواده نسبتا خوبی داشت و برای هزینه های زندگی خیلی در مضیقه نبود. اما مگر میشود تصور کرد دانشجویی از دانشگاه هاروارد از تحصیلش انصراف دهد. و بدون داشتن مدرک دانشگاهی و با ایده همگانی کردن کامپیوتر بشود یکی از ثروتمندان جهان .

بیل گیتس یک رویای بزرگ در سر داشت و آن هم این بوداو باور داشت که کامپیوتر باید همگانی باشد . و فقط در اختیار دولت ها و ارگانها نباشد . شعاراو در هر خانه یک کامپیوتر بود. و سرانجام با کمک پل آلن شرکت ماکرو سافت را تاسیس کرد . و با شور و اشتیاق و جاه طلبی فراوان توانست شرکت عظیم مایکرو سافت را راه اندازی کند .

جالب است بدانید که بیل گیتس ۱۰ سال متوالی دارای رتبه اول ثروتمندان جهان بود. و بزرگ ترین بخشش تاریخ به مبلغ ۳۰ میلیارد دلار را انجام داده است . وهم اکنون در افریقا به ریشه کن کردن فقر و ایدز میپردازد. و چندید دانشگاه و بیمارستان در آنجا راه اندازی کرده است . بیل گیتس به رویاهای خود باور داشت و تمام آنها را عملی کرد .

۵- سرهنگ ساندرز : باور ثروتمند شدن در سن بالا

Colonel-Saunders

اگر فکر میکنید که موفقیت در سنین بالا امکان پذیر نیست . فقط کافیه که زندگی نامه سرهنگ ساندرز رو مطالعه کنید. او که یکی از کلنل های بازنشسته ارتش بود در سالهای اول فعالیتش کسی او را نمیشناخت. و او مجبور بود غذا هایش را با قیمت خیلی خیلی پایین تر به رستوران های دیگر بفروشد . و بیشتر مواقع هم به مشکل بر میخورد و دست خالی باز میگشت .

سپس فرمول جدیدی برای پخت مرغ به دست آورد و به گفته خودش به بیش از ۱۰۰۹ رستوران سر زد . تا توافقی برای همکاری ایجاد کند و در اغلب اوقات هم نتیجه ای نگرفت اما ساندرز نامید نشد چون به رویاهایش باور داشت و مطمئن بود که به این رویاها جامه عمل بپوشاند. و با پشتکار طلایی که داشت ادامه داد. سرانجام در یک غذا خوری در پمپ بنزین مرغ جادویی خود را در یکی از شهر های کوچک کنتاکی پخت. ودر سال اول موفق شد ۱۴۰ صندلی به رستوران اضافه کند .

سال به سال پیشرفت کرد و رستوران های زنجیره ای مرغ سوخاری کنتاکی را پایه گذاری کرد . که اختصاراً KFC نامیده میشود و جالب است بدانید . که این امپراطوری بزرگ الان حدودا 17 هزار شعبه در بیش از 105 کشور جهان دارد . و یکی از بزرگترین رستوران های زنجیره ای دنیاست و 450 هزار نفر کارمند دارد . و در سال 2011 آن بیشتر از 9.2 میلیارد دلارنیز درآمد داشته است.

۶- والت دیزنی : پدر انیمیشن و کارتون جهان

پدر انیمیشن و کارتون جهان

به نظرمن والت دیزنی پدر انیمیشن و کارتون جهان است . کسی که خالق تام وجری، سیندرلا، میکی موس و خیلی از کارتون های زیباست. که ما دوران کودکی مان را با آن سپری کرده ایم . شاید فکر میکنید موفقیت والت دیزنی به دلیل داشتن قوه تخیل بالای او است . اما اینچنین نیست جالب است که بدانید این هنرمند بزرگ را زمانی هیچ کس نمیخواست .

اولین شغل رسمی و جدی این مرد رانندگی یکی از آمبولانس های صلیب سرخ بود. ولی بعد از تمام شدن جنگ شغلش از بین رفت . و بعد از آن به چند دفتر روزنامه رفت تا در شغل روزنامه نگاری فعالیت کند . اما سر دبیر گفت که تو تخیل و ایده نداری و به درد این کار نمیخوری. و او را اخراج کرد . والت دیزنی دلسرد نشد و با پشتکار طلایی که داشت به راهش ادامه داد.

و سپس برادرش فرشته نجاتش شد و با یکی از دوستانش صحبت کرد تا او را در بانکی استخدام کنند. شغلش در بانک طراحی آگهی های تبلیغاتی بود. و در همین رفت و آمد ها با فردی آشنا شد که طراح کارتون بود. سپس ایده ترکیب این دو به ذهنش رسید وسپس شرکتی تبلیغاتی هر چند کوچک برای خودش راه اندازی کرد . وکم کم در جاده موفقیت پا گذاشت و با خلق کارتونهای بینظیر به شهرتی جهانی رسید. والت دیزنی همیشه به رویاهایش باور داشت و سرانجام به آنها جامه عمل پوشانید.

۷- اپرا وینفری : ملکه صحنه ها

ملکه صحنه ها

دوران کودکی اپرا بسیار سخت گذشت وقتی که کودکی بیش نبود و فقط ۹ سال داشت مورد تجاوز قرار گرفت . و کمی که بزرگتر شد چند بار از خانه فرار کرد و حتی یک بار هم تصمیم به خودکشی گرفت. وپس از یک بار دیگر که مورد آزار واقع شده بود هم کودک مرده ای به دنیا آورد .

این مشکلات به تنهایی کافی بود که هر کسی را از پای بیندازد و وادار به خودکشی کند . اما او با تمام سختی ها مبارزه کرد و با پشتکار طلایی که داشت. تصمیم گرفت تا برای خودش جایی در رسانه باز کند. او رویاهایش را باور داشت و مطمئن بود یکی از بهترین مجری های جهان خواهد شد و همین طور هم شد خیلی زود مهارتهای خودش را در کار رسانه به تمام دنیا ثابت کرد . و امروزه معروف ترین و ثروتمند ترین مجری زن جهان است .

او دوملیتی است و ثروتمند ترین افریقایی – امریکایی قرن بیستم است .چیزی که اپرا وینفری را مشهور و منحصر به فرد کرده است . اعتبار بی نظیری است که او در رسانه ها برای خود کسب کرده است .

او چنان اعتباری دارد که میتواند یک شبه یک نفر را به موفقیت برساند. میتواند یک شبه یک کتاب را پرفروش کند . میتواند در کمتر از ۲۴ ساعت با حمایت و جهت گیری خود نظر کل مردم کشورش را تغییر دهد . و نسبت به یک رییس جمهور موافق یا مخالف کرده و او را در انتخابات موفق کند .

۸- جی کی رولینگ : خالق هری پاتر

خالق هری پاتر

خیلی ها گمان می کنند که جی کی رولینگ خوش شانس بوده است . وهمچنین به او و به موفقیت بی نظیرش در مجموعه کتاب های هری پاتر حسادت می ورزند . ولی جالب است بدانید که او قبل از هری پاتر کتابهای زیاد دیگری نیز نوشته بود . که اصلا فروش نداشتند و پولی را عاید او نکردند .

او در حالی که طلاق گرفته بود و خودش مجبور بود هزینه های زندگی را به دوش بکشد . و روزگاری هیچ کاری نداشت و فقط با کمک یارانه ای که دولت به او میداد گذران زندگی میکرد . در این مسیر ادامه داد و نا امید نشد.

اما این زن قوی هرگز ناامید نشدچون او به رویاهایش باورد داشت و میدانست که روزی رمان هایش پر فروش خواهند شد و به نوشتن و ایده پردازی ادامه داد . و سرانجام روزی که در یکی از ایستگاه های قطار منتظر بود. ایده هری پاتر ، پسری که وارد مدرسه جادوگری میشود . به سرش رسید و شروع به نوشتن آن کرد و به ثروتی افسانه ای دست پیدا کرد .

 

۹- استیون اسپیلبرگ : مشهور ترین فیلم ساز تاریخ

مشهور ترین فیلم ساز تاریخ

استیون از همان کودکی علاقه بسیاری به فیلم سازی داشت . و زمانی که فقط ۱۶سال داشت با بودجه ای کمتر از ۵۰۰ دلار اولین فیلم خودش را ساخت . فیلمی کاملا مستقل .

اما جالب است که بدانید استیون تا قبل از اینکه مشهور شود . و استعداد هایش را دیگران بشناسند روزگار خیلی سختی را گذراند. وحتی دانشکده فیلم کالیفرنیای جنوبی سه بار او را رد کرد اما او دلسرد نشد .او به رویاهایش باور داشت و باور داشت که روزی بهترین فیلم ساز تاریخ جهان خواهد شد و با پشتکار طلایی و اراده قوی که داشت عزم خود را جزم کرد تا به یک فیلم ساز و کارگردان اسطوره ای تاریخ تبدیل شود .

تا برنده جاییزه اسکار برای فیلم نجات سرباز رایان شد . و با فیلم پارک ژوراسیک گیشه های سینماهای سراسر کشور را تسخیر کرد . مردی که تمام موفقیت اش را مدیون اعتماد به نفس و سخت کوشی هایش است .

 

۱۰- مایکل جردن : بسکتبالیست افسانه ای

مایکل جردن بسکتبالیست افسانه ای

کمتر کسی پیدا میشود که در دنیای ورزش و یا حتی خارج از دنیای ورزش کردن. نام مایکل جردن این اسطوره پشتکار و موفقیت را نشنیده باشد. مایکل جردنی که یکی از بهترین ورزشکاران در حیطه بسکتبال در دنیا به عنوان ستاره میدرخشد .

شاید باخودتان فکر میکنید که او خوش شانس بوده است یا مربی و پشتیبان های خوبی داشته است . ولی واقعیت این است که مایکل جردن در ابتدای کار کیفیت پرتاب هایش اصلا خوب نبود. و اولین مربی اش به او گفته بود که ، مایکل تو فقط هیکل بزرگ کرده ای . و به درد این رشته نمیخوری .

 
بسکتبالیست افسانه ای

ولی مایکل دلسرد نشد و دست روی دست نگذاشت چون به رویاهاش باور داشت و باور داشت که قهرمان بسکتبال جهان خواهد شد. اینقدر تمرین و تمرین کرد. حتی در فصل تعطیلات تیم از تمرین کردن دست نمیکشید و روزانه ۲۰۰ پرتاب انجام میداد. تا اینکه بالاخره به مهارت ایده عالی دست یافت و به جایگاه مورد نظر خود رسید . و در سال ۲۰۱۵ به عنوان اولین بازیکن ثروتمند و میلیاردرملی اتحادیه ملی بسکتبال ودومین دوملیتی افریقایی – امریکایی ثروتمند و مشهور شناخته شد

۱۱- هنری فورد : اولین ابر خودرو ساز جهان

اولین ابر خودرو ساز جهان

هنری فورد اولین کسی بود در تاریخ که تصمیم گرفت خودروهای اقتصادی ارزان قیمت تولید کند. و بصورت انبوه تا بتواند در اختیار همه قرار گیرند .

اومالک شرکت خودرو سازی فورد بود و وقتی شرکت فورد را تاسیس کرد . با مشکلات فراوانی روبرو شد و بارها و بارها تا مرز ورشکستگی و نابودی رفت. اما هیچوقت دلسرد نشد چون به رویاهایش باور داشت او باور داشت که می تواند بهترین خط تولید خودرو را در جهان راه اندازی کند و به این باور ادامه داد . و سرانجام توانست نام خودرا به عنوان اولین ابر خودرو ساز در جهان جاودانه کند.

هنری فورد علاوه بر کارآفرینی بهترین نویسنده ، مخترع و نظریه پرداز آمریکایی بود. و اولین مخترع خط تولید نیز میباشد .هنری فورد دارای دیدگاهی جهانی و صلح نگر بود.

به سبکی که مصرف گرایی و در دسترس قرار داشتن برای همه را باعث صلح در جهان می دانست و پس از مرگ تمام ثروتش را به بنیاد خیریه فورد بخشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود